Drinkwatertemperatuur in woninginstallatie

Andreas Moerman wint KNW Scriptieprijs

29 november 2013Onderzoek

KNW-Najaarscongres-2013-108-1

Andreas Moerman, onderzoeker in het team Waterinfrastructuur van KWR, ontvangt tijdens het KNW Najaarscongres de KNW Masterscriptieprijs 2013 voor zijn afstudeerscriptie ‘Drinking water temperature modeling in domestic systems’. Ook de 2 andere genomineerden voor de prijs – Kimberly Learbuch en Heleen Verschueren – werk(t)en bij KWR.

Moerman houdt zich bezig met het ontwikkelen van een methode om de temperatuur van het drinkwater in de woninginstallatie te modelleren. De temperatuur en de kwaliteit van het water dat uit onze kraan komt, blijkt vooral te worden bepaald door het tijdstip waarop we water tappen en de hoeveelheid die we tappen. Tussen aansluitleiding en kraan kan de temperatuur enkele graden Celsius toenemen.

KNW-Najaarscongres-2013-100